Stripsy z Kurczaka



 




Będąc kiedyś w Poznaniu na dworcu kolejowym z moją siostrzenicą wstąpiłyśmy do baru KFC.Nigdy w życiu w nim nie byłam , a zachwyty nad pysznymi stripsami znajomych sięgały nieba , że niby to takie smaczne i dobre , więc ich posłuchałam.Ok.Głód nas przyparł niemiłosierny ,zimno ,wiatr i śnieg a my cały dzień  tylko o kawie ,którą wypiłyśmy rano .Więc kurc galopem pędziłyśmy coś zjeśč .I jakie było rozczarowanie :(....
Kurczak był zimny ,panierka nawet nie chrupła w zębach ,a mięsa na tym tyle co kot napłakał i w dodatku małej dostał się jeszcze surowy kawałek .Wszystko poszło w kosz wraz z naszymi pieniążkami co miałyśmy wyliczone na jedzenie a reszta na bilet powrotny do domu .I tak wracałyśmy dalej głodne ,chłodne i nieszczęśliwe ...Ale postanowiłam ,że sama sobie takie to niby pyszności zrobię , i wiecie co ,udało się .Zrobiłam doskonałe ,chrupiące stripsy z kurczaka.Znajomi nie mogli uwierzyć , że sama je zrobiłam ha ha ...Przegladałam wiele przepisów i robiłam też kilka i byłam niezadowolona .Smaczne były ,chrupkie przez chwilę też były , ale   jak poleżały na talerzu , traciły smak i chrupkość ,więc szukałam dalej i zrobiłam po swojemu.Wyszły pyszne ,chrupkie, mogły przeleżeć cały   dzień i nie straciły na chrupkości  :) a podane z sosem czosnkowym i frytkami stały się  fantastyczną przekąską dla wszystkich . 


1 pierś z kurczaka
Mąka kukurydziana do obtaczania 
1 jajko
ok.0.5 szkl. Wody 
kilka łyżek mąki pszennej
1 łyżeczka papryki czerwonej
Przyprawa do kurczaka
Panko - azjatycka bułka tarta
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Pierś kurzą myjemy ,osuszamy i kroimy w małe kawałki ,przyprawiamy przyprawą do kurczaka .Mąkę kukurydzianą ok .0.5 szkl.wymieszać z papryką czerwoną .
Teraz przygotujmy ciasto jak na naleśniki: czyli 3-4 łyżki mąki pszennej wymieszać z wodą i jajkiem na gładkie ciasto. Mąki wsypujemy tyle aby uzyskać gładkie ciasto jak śmietana( możliwe że będzie potrzeba jej  więcej).
Na talerzyki wsypujemy mąkę kukurydzianą z papryką a na drugi ciasto naleśnikowe , i na trzeci bułkę tartą zwaną Panko.
Teraz kawałki mięsa przyprawione przyprawą do kurczaka , obtaczamy w mące kukurydzianej , potem zanurzamy w cieście naleśnikowym i obtaczamy na koniec w bułce azjatyckiej Panko.
Gotowe smażymy na głębokim oleju na złoty kolor.Smacznego 

Komentarze

Popularne posty