Ulubione Ciasto Drożdżowe Mojego Brata z Owocami



 Mój brat uwielbiał to ciasto.Jak miał tylko do mnie przyjechać , telefonicznie zamawiał  od razu dwie blaszki tego rarytasu , bo nie mógł się od niego oderwać  tak mu ono smakowało.Kiedy go już nie ma,  nie piekę tego ciasta,  bo żal i smutek mnie zawsze ogarniał ,kiedy stawiałam blaszkę na stole z pachnącym ,puszystym drożdżowcem. Ale Was kochani zachęcam do jego wypróbowania ,nie będziecie tego żałować.... Ciasto nocne.

Dzień pierwszy wieczór robimy zaczyn:
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
4 jajka
1 szkl.cukru
0.5 kostki świeżych drożdży
1 szl.ciepłego mleka
1 cukier waniliowy i kropla lub dwie zapachu waniliowego lub jedna laska wanilii świeżej
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Wszsytkie składniki włożyć do miski .Zamieszać łyżką tak aby się że sobą wymieszały i przykryć ściereczką.Zostawić na noc na blacie .

Dzień drugi :
::::::::::::::::::::::::
Do zaczynu nocnego  dodać - 60 dag.przesianej mąki pszennej i 1 szklankę oleju.Dokladnie wymieszać łyżką i przełożyć do wysmarowanej olejem blaszki .Posypać ulubionymi owocami .Zostawić na 20 minut do wyrośnięcia a w tym czasie zarobić pyszną kruszonkę  z :
::::::::::::::::::::::::::::::::::::
0.5 kostki masła
0.5 szkl.cukru
Mąki tyle ile da się zagnieść.

Placek posypujemy kruszonką i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni na 50 minut , aż ciasto ładnie nabierze złotego koloru.Smacznego.




Komentarze

Popularne posty