Pyszny Sos Grzybowy Mojego Taty





 Sos grzybowy ze świeżych grzybów leśnych to najlepsze danie w kuchni polskiej i w moim domu.Od taty nauczyłam się go robić.Lubię go jeść tylko z kromką świeżego  pieczywa i kopytkami.Zawsze mam z jesieni kilka paczek  zamrożone w  zamrażarce i kiedy mnie nachodzi ochota to chętnie sięgam po te wspaniałe dary jakie są grzybki.

Grzyby leśne 400 gr.
Śmietana kremówka 30%
1 cebula
Majeranek 1 łyżeczka
Natka pietruszki
Sól i pieprz
2 ząbki czosnku
szczypta gałki muszkatołowej
Masło do smażenia 
1 szkl.bulionu
1 łyżka mąki do zagęszczenia
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Świeże grzyby  z lasu oczyszczamy  i płuczemy.Nastawiamy garnek z zimną wodą , wkładamy grzyby i gotujemy z łyżeczka soli do miękkości.Jeśli mamy je mrożone te je rozmrażamy na sitku.Na patelni rozgrzewamy masło .Cebulę obieramy o drobno siekamy ,wrzucamy na gorące masło i ja rumienimy.Kiedy cebulką jest już gotowa dodajemy posiekany drobno czosnek i chwilkę razem przesmażyć. Teraz dodajemy pokrojone grzyby i smażymy aż puszczą sok ,podlewamy bulionem i dusimy pod przykryciem ok.5 minut.Wlewamy kremówkę wymieszaną z mąką i dokładnie mieszamy .Doprawiamy majerankiem ,gałką muszkatołową ,solą i pieprzem .Na koniec dodajemy drobno posiekaną natkę pietruszki i gotowe.Smacznego.

Komentarze

Popularne posty