Zupa Rybna z Karpia


Zupy rybne w moim domu gotowało się tylko dla mnie .Rodzeństwo wraz z rodzicami  na samą myśl o  niej , robiło im się słabo :)....Jednak ja nie dawałam im tej szansy aby jakiś miesiąc obył się bez zupy .Bardzo szybko się nauczyłam gotować i sama gotowałam dla siebie to ulubione danie , modyfikując je coraz bardziej i ciekawiej aby jak najlepiej  smakowała...
 

Głowa, kręgosłup ,płetwy z karpia
1 płat mięsa z karpia 
2  starte marchewki
1 starta pietruszka 
0.5 cebuli kostka
Pół małego selera
Listek laurowy 2
3 ziarenka ziela angielskiego
2 łyżki papryki słodkiej mielonej
0.5 łyżeczki ostrej papryki
1.5 łyżeczki papryki wędzonej    
Sok z 0.5  cytryny wraz ze skórką startą 
Ok.1 Łyżka cukru 
Sól i pieprz biały 
2 łyżki koncentratu pomidorowego
puszka zmiksowanych pomidorów w całości 
Kolendra
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Głowę ,kręgosłup   i płetwy z karpia umyć i zalać wodą ok.1.5 l.Dodać listki laurowe i ziele gotować ok 30 minut.Wywar przecedzić zostawić tylko czysty rosół. Starte warzywa dodać do czystego bulionu rybnego w tym 0.5 cebuli i gotować na małym ogniu 30  minut .Wlać zmiksowane pomidory , koncentrat pomidorowy , paprykę słodką ,ostrą i wędzoną .Wymieszać. Płat ryby pokroić na kawałki dodać do zupy .Gotować jeszcze 15 minut.Wyjąč kawałki ryby , zupę zmiksować na krem .Przyprawić sokiem i skórką z cytryny do smaku i cukrem.Podawać  z kawałkami ryby i posiekaną kolendrą lub natką pietruszki.Smacznego.

Komentarze

Popularne posty