Ramen na bazie Mleka Owsianego


                                                  



Witajcie :)...Nawet sobie nie możecie wyobrazić jak bardzo  zajadałam się ta zupą.Niebo w gębie .Przepis pochwycony z blogu BlendMan.Myślę , że często będę tam zaglądać mimo że nie jestem weganką ...
 Przepis nawet dla osób ,które rzadko mają do czynienia z kuchnią a mają ochotę coś zjeść lekkiego i przepysznego w stylu azjatyckim.

30 gr.grzybów shitake 
W przepisie jest Tofu Naturalne 300 gr.ja go nie użyłam.

Marynata :
::::::::::::::::::::
2 łyżki oleju sezamowego
2 łyżki syropu klonowego
1 łyżka sosu   sojowego
1 łyżeczka octu ryżowego ( nie miałam o dałam 0.5 łyżeczki octu winnego.
1 łyżeczka czosnku granulowanego
1 łyżeczka papryki wędzonej

Bulion :
::::::::::::::::::
1 cebula
4 ząbki czosnku
4 cm.świeżego   imbiru
2 łyżki oleju sezamowego 
1 litr bulionu warzywnego
500 ml.mleka roślinnego ( u mnie owsiane )
2 łyżki sosu sojowego
1 łyżka syropu klonowego
3-4 łyżki Tahini ( u mnie masło orzechowe 1 łyżka )
Chili do smaku

Dodatki :
::::::::::::::'::::::
Makaron Sobe 25 dag.
4 garście szpinaku
4 arkusze Nori ( pokroić w kawałki )
1 pęczek z cebulką szczypiorku
Sezam do dekoracji 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Grzyby i mięso zamarynować w marynacie . Tofu pokroić w kostkę .Piekarnik nagrzać do 180 st.i na blasze wyłożonej papierem do pieczenia wysuszyć Tofu i grzyby przez ok . 15 min.

Bulion:
:::::::::::::::::
W garnku rozgrzać olej sezamowy ,cebulę pokroić w kostkę , czosnek w plasterki wraz z imbirem ,dodać do garnka i smażyć na średnim ogniu 3-4 min.Wlać bulion ( przepis już na tym blogu ), mleko owsiane , sos sojowy oraz syrop klonowy i gotować jeszcze z 5 min.Zdjać garnek z ognia , dodać pastę Tahini lub masło orzechowe ,blendować na gładki krem.
Ugotować makaron według przepisu podany na opakowaniu .
Podanie Ramen :
::::  ::::;:::::::::::::::::::::::::
   
Szpinak zblanszować ,Nori podzielić na szersze paski ,sezam uprażyć na suchej patelni.
W misce ułożyć makaron ,zalać bulionem , ułożyć Nori ,Grzybki ,tofu ,i posypać posiekanym szczypiorkiem oraz sezamem .Smacznego.

                          

Komentarze

Popularne posty