Domowe Suszi "Futomaki "



 Witajcie.Dzis lecę do Was z przepisem na pyszne Suszi w liściach Nori .Muszę Wam powiedzieć , że wychodzą o niebo lepsze niż te kupne ,pięknie wyglądające .To moje pierwsze Suszi ha ha...zwijane na torebce foliowej bo akurat nie miałam kupionej maty.Bardzo się bałam , że mi nie wyjdzie ,czekałam rok za nim się zabrałam ha ha...Uważałam ,że nie dam rady zrobić ,bo jak  czytałam przepisy,to było bardzo skomplikowanie wytłumaczone . Już myślałam że się  poddam po przeczytaniu jednego z nich ,ale głowa do góry ,dałam radę. I dziś Wam streszczę robienie Suszi w krótki zdaniach ,wytłumaczę expresowo jak krowie na rowie ,w jaki sposób zrobić dobre Suszi nie męcząc się łamaniem głowy czytając skomplikowane treści i  nie będę się skupiać jak inni , na to skąd pochodzi Suszi ,kto je stworzył,jakie są ich rodzaje itp.od tego mamy Wikipedię .Przekażę Wam prosto ,po babsku na jego zrobienie , żeby każdy z Was  mógł je zrobić w zaciszu domowym zrobi , a warto ,naprawdę .U mnie wszyscy się zajadali .Do dzieła!





Przygotujmy sobie :
:::::::::::::::::::::::::::::::::
3-4 liście Nori
1 szkl.ryżu do Suszi
1 szkl.wody
Zaprawa do ryżu :
::::::::::::::::::::::::::::
3 łyżki octu ryżowego
0.5 łyżeczki soli
2 łyżek erytrolem lub cukru

Dodatki do Suszi :
:::::::::::::::::::::::::::::::
Ogórek pokrojony w cienkie paseczki
75.gr.wędzonego łososia w plasterkach ,kroimy w paski
Ugotowane krewetki z 6 szt.
Kilka pasków marynowanej rzodkiewki Daikin
Opakowanie tykwy marynowanej
Serek śmietankowy Philadelphia ( ja użyłam serka Almette i majonezu wegańskiego )
Pastę wasabi
Imbir marynowany biały i różowy
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Czas się teraz zabrać za ugotowanie ryżu :


Ryż kilka razy płuczemy ,aż woda przestanie być biała. Przekładamy ryż do garnka i zalewamy go szklanką wody , włączamy gaz i zagotowujemy ma średnim ogniu.Gdy się zagotuje ,zmniejszamy ogień i od tej chwili licząc gotujemy na małym ogniu 10 minut.Gotowy odstawiamy i owijamy go ręcznikiem (po to by każde ziarenko się uformowało ) na 15 minut. po tym czasie ,strudzony ryż bez ręcznika .


Robimy w tym też czasie ,kiedy ryż się studzi zaprawę do Suszi:
W miseczce mieszamy ze sobą ocet ryżowy ,erytrol lub cukier i sól.
Gdy ryż już wystygł , wlewamy po trochu i delikatnie mieszamy łyżką zaprawę.Gdy już jest gotowe , wstawiamy do lodówki na 15 minut. 


Na blacie  układamy mate bambusową ( lub jak jej nie macie zwykła torebkę foliową).
Na matę kładziemy liść Nori ,na niego ryż ( nie dużo i cienko ) i mokrymi w wodzie rękami rozkładamy po liściu , zostawiając 1-1.5 cm miejsce.
Od siebie  wkładamy paski ogórka , rzodkiewki ,łososia ,wyciskamy pasek majonezu lub serka prze całą szerokość ,paski tykwy.Miejsce ,gdzie nie ma ryżu lekko zwilżamy wodą i całość zawijamy posługując się matą, w rulon ,do rzęs dociskając brzegi .Gotowe ,kroimy na 1 .5 cm.szrokości kawałki ,układamy na talerzu po bokach układamy odrobinę pasty Wasabi ,odrobinę marynowanego imbiru a w miseczce sos sojowy .Smacznego.

Komentarze

Popularne posty