Udka Kurczaka z Suszonymi Pomidorami i Szpinakiem


Pyszny , soczysty kurczak w najsmaczniejszym sosie kremowym z suszonych pomidorów z dodatkiem warzyw.



 1 opakowanie udek bez kości ( u mnie 1 udko na jedną porcję )

Sól i pieprz
5 łyżek mąki orkiszowej lub zwykłej do zasmażki ( u mnie 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej już na sam koniec gotowania )
1 łyżka oleju ( u mnie łyżka masła sklarowanego )
3 ząbki czosnku , posiekane ( u mnie jeden)
1 mała szalotka
1 szkl.bulionu z kurczaka ( u mnie 150 ml)
0.5 szkl.suszonych pomidorów w oliwie ( u mnie 150 gr.)
0.5 szkl.pół na pół kremówki z mlekiem ( u mnie 150 gr.mleka owsianego )
2 szkl.świeżego szpinaku baby ( u mnie 1 szkl.)
3 łyżki startego parmezanu ( u mnie 1 łyżka)
2 łyżki posiekanej natki pietruszki ( u mnie 1 łyżka )
:::::;:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::;;;;;

Mięso kurczaka umyć , osuszyć.Doprawić 1 łyżeczką soli i 0.5 łyżeczki pieprzu.Obtoczyć kurczaka w 4 łyżkach mąki ( u mnie nie obtaczamy ), aż będzie równomiernie pokryty.
Na patelni rozgrzać oliwę i masło sklarowane na średnim ogniu.Partiami wkładamy kurczaka na patelnię i smażymy na złoty kolor , aż będzie usmażony.Zmniejszyć ogień pod patelnią do niskiego.
Dodajemy czosnek i szalotkę posiekaną, smażyć często mieszając , aż zacznie wydzielać zapach , ok.2 minut ; doprawić solą i pieprzem do smaku.
Teraz dodać mąkę 1.5 łyżki i mieszaj , aż się  mąka zrumieni .Stopniowo dolewać bulion z kurczaka, pół na pół śmietankę z mlekiem ,suszone pomidory .Doprowadzić do wrzenia ; zmniejszyć ogień i  gotować na wolnym ogniu, mieszając od czasu do czasu , aż zredukuje się sos i lekko zgęstnieje,ok.3 minut.Wymieszać , dodać szpinak, parmezan , natkę pietruszki; doprawić do smaku solą i pieprzem.Teraz na koniec dodać kurczaka ,wymieszać i podawać .Smacznego.


Komentarze

Popularne posty