Babka Cytrynowa


 Moja ulubiona i często bez okazji pieczona babeczka cytrynowa.Pierwszy raz ja jadłam ponad 30 lat temu i byłam nią zachwycona.Jej smakiem ,aromatem i puszystością .


4 jajka
200 gr.oleju
Skórka starta z 1 cytryny
Sok z 1 cytryny
140 gr.słodzika erytrol/ cukier
Odrobina zapachu waniliowego
160 gr.mąki orkiszowej / pszennej
90 gr.mąki  ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli 
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Formę na babkę wysmarować masłem i obsypać otrębami/ bułką tartą.

Do miski wsypujemy przesianą mąkę orkiszową razem z mąką ziemniaczaną oraz proszkiem do pieczenia, startą  skórkę cytrynową .
Do drugiej miski wbić jajka ,ubijać na.puszystą masę , dodając słodzik erytrol / cukier i aromat waniliowy.
Do ubitych jajek dodajemy mąki obie z proszkiem oraz olej, sok z cytryny.Całość wymieszać delikatnie łyżką aż połączą się składniki.Masę przelać do wysmarowanej formy i wstawiamy do gorącego piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 30-40 minut.( do suchego patyczka.Smacznego.

Komentarze

Popularne posty