Moje Najlepsze Leczo Do Słoików


Udało mi się wreszcie zrobić takie leczo , które całkowicie trafiło w moje podniebienie.Do tej pory robiłam takie jak zwykłe podstawowe , ale jakoś mi nie podchodziły....Spróbujcie tego a nie pożałujecie.

2 cukinie
1 kg.pomidorów
1 bakłażan
2 marchewki
2 duże świeże papryki
2 słoiki salsy pomidorowej ( allegro)pasta
1 litr dobrego przecieru pomidorowego (passaty włoskie są super)
1 łyżka dobrego koncentratu pomidorowego
1 łyżka pasty paprykowej ( dobra jest turecka )
Sól
Pieprz
Zioła włoskie
Oliwa z oliwek
Masło klarowane
Czosnek
Cebula 2 sztuki
Papryka mielona sypka
Papryka sypka Chili
Papryka sypka wędzona
Papryka słodka mielona
Sól i pieprz
Erytrol jak potrzeba do smaku/ cukier
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Wszystkie warzywa ,oprócz cebuli ,dokładnie myjemy, oczyszczamy z gniazd i korzonków u pomidorów .
Cukinię , bakłażan i pomidory kroimy w kostkę ,paprykę w paseczki,a cebulę w pióra, marchewki w talarki.
W dużym garnku rozgrzać oliwę z oliwą z masłem klarowanym ,wrzucić cebulę ,posiekany drobno czosnek i chwilę smażymy .Dodajemy pokrojone warzywa ,mieszamy i dusimy na małym ogniu ok.25 minut.Teraz dodajemy salsę pomidorową w paście ,koncentrat pomidorowy,pastę paprykową, passate pomidorową,mieszamy i dusimy do miękkości warzyw .Przyprawiamy ziołami włoskimi, wszystkimi rodzajami papryk,i erytrolem,solą i pieprzem do smaku lub cukrem jak potrzeba.Przekladamy gorące leczo do wyparzonych słoików,zakręcamy i pasteryzujemy przez 20 minut w kąpieli wodnej.Smacznego.




Komentarze

Popularne posty