Şakşuka ( szakszuke )po Mojemu


 Jako dziecko nie znosiłam jajecznicy z pomidorami ,którą serwowała moja mama.Wolałam tradycyjną , zwykłą taką domową.Ale odkąd jestem na warzywnej diecie , wiele się u mnie zmieniło.Polubiłam warzywa i polubiłam jajecznicę z pomidorami ha ha 🤣....na stare lata wszystko się zmienia .Dziś mam dla Was przepis na szakszuke w stylu śródziemnomorskim.Z pysznymi oliwkami , cukinią i awokado , pachnącą kuminem,niebo w gębie zapraszam.

1 papryka 
2 pomidory
2 ząbki czosnku
0.5 papryczki chilli 
0.5 cebuli 
0.5 cukini
Garść czarnych oliwek
Ćwiartka awokado
1 łyżka orzechów włoskich zmielonych
Kolendra lub natka pietruszki 
2 łyżki  passaty pomidorowej
Jajka ( u mnie jedno bo i tak więcej bym sama nie zjadła ) 4 szt.
Przyprawy :
1 łyżeczka papryki sypkiej
1 łyżeczka pieprzu mielonego kolorowego
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka kminu rzymskiego   
Szczypta zaa'tar
Koperek
Sól 
2 łyżki  oliwy z oliwek 
:::::::::::::;;:::::::::::::::::::::::::::;:
Warzywa umyć i pokroić.Paprykę w kostkę , pomidory w kostkę ,cebulę pokroić drobno ,papryczkę drobno posiekać,cukinię w pół talarki ,awokado w kostkę ,czarne oliwki na pół lub w plasterki,czosnek posiekać drobno.
Czosnek i chili smażymy na oliwie z oliwek ok.1 minuty aby puściły smak,dodajemy cebulę posiekaną drobno i smażymy mieszając aż się zezłoci.Dodajemy pokrojoną paprykę czerwoną, cukinię i oliwki i smażymy chwilę ,kroimy pomidory i też dodajemy do reszty na patelni .W rękach pocieramy przyprawę  zatar szczyptę ,dodajemy mielona słodką paprykę ,pieprz kolorowy mielony,kurkumę ,kumin,sól do smaku,mieszamy.Dodajemy przecier( passate) pomidorowy ,mieszamy,wsypujemy zmielone orzechy i mieszamy znowu.Robimy dołki aby wbić całe jajka, sól . Smażymy,aż jajka nam się zetną .Całość posypujemy koperkiem posiekanym i gotowe.Mozemy też do smaku posypać fetą.Smacznego.



Komentarze

Popularne posty