Łatwy i Szybki Domowy Bigos


Prosty i łatwy bigos domowy , który często robię kiedy nie wiem co ugotować .W słoikach mam już przygotowaną swojską kapustę , którą robiłam na zimę , a na wiosnę mi została ,więc ją zapasteryzowałam z grzybkami suszonymi w słoikach i jej użyłam.Dlatego wystarczyło dodać świeżej kapusty , koncentratu ,plasterki kiełbasy i boczku ,przyprawy i gotowe ,ale jak nie macie takiej kapusty to wystarczy kupić kiszoną kapustę na wagę i ugotować z grzybkami ...

Składniki:
::::::::::::::::::::
1 słoik kiszonej kapusty 
Kilka grzybków suszonych lub świeżych ( mogą być też pieczarki podsmażone )
0.5 główki świeżej słodkiej kapusty
0.5 kg . Kiełbasy podwawelskiej lub innej
2 cebule
300 gr.boczku wędzonego 
3 ziela angielskie 
2 liście laurowe
1 łyżka koncentratu pomidorowego
Sól 
Pieprz ziołowy
Majeranek 
Kminek
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Grzybki namoczyć w gorącej wodzie na 15 minut( wodę zostawić i nie wylewać).
Kapustę kiszoną obgotować do miękkości ,dodać grzybki namoczone i pokrojone w paseczki, po ugotowaniu odlać wodę  .Boczek pokroić w kostkę o usmażyć na rozgrzanej patelni .Dodać pokrojoną kiełbasę w plasterkach albo w kostkę i smażyć razem na złoty kolor.Cebulę obrać,pokroić w drobno i dodać do kiełbasy i boczku .Smażyć  aż cebula się zeszkli.
 Wszystko z patelni dodajemy do kapusty,wodę z wywaru z grzybów ,poszatkowaną świeżą kapustę , mieszamy ,dodajemy koncentrat pomidorowy,przyprawiamy. Gotujemy aż kapusta zmięknie .Podajemy z kromką chleba .Smacznego.



Komentarze

Popularne posty