Ciecierzyca Do Słoików z Wolnowaru


Wszelkie produkty sypkie jak groch ,fasola czy właśnie ciecierzyca wymaga długiego gotowania ok.3 godzin i długiego namaczania dzień przed ,dlatego często używam gotowej ciecierzycy z puszki .Jednak ostatnio zrobił się problem bo w mojej miejscowości niestety ostatnio jej nie ma ,jest tylko sucha w opakowaniu .Postanowiłam więc ,że sama sobie przygotuję ciecierzycę w słoiku i będę się nią cieszyć kiedy będę gotować , a przy okazji  uzupełnię swoją spiżarnię . Ciecierzycę przygotowałam w wolnowarze , ale tak samo robi się ją w zwykłym garnku ,tylko trzeba pilnować , aby się woda nie wygotowała. Zapraszam.

Składniki :
:::;;:::::::::::::::
500 gr.suchej ciecierzycy 
Woda do namoczenia ( 3 razy więcej niż ciecierzycy )
Woda do gotowania
Sól do smaku ale nie musowo zalewa jednak musi być słona jak ja dodamy( u mnie łyżka)
1 listek laurowy
::;;;::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Ciecierzycę namoczyć na noc .Do wolnowaru przełożyć namoczoną i odlaną z wody  ciecierzycę , opłukać i zalać wodą 3 razy więcej niż mamy ciecierzycy ,możemy teraz dodać sól i listek laurowy.Wolnowar nastawiamy na War na 3 godziny.Po tym czasie przekładamy ciecierzycę wraz z wodą do sparzonych słoików ,zakręcamy dekle i odwracamy do góry dnem układając na ręczniku ,przykryć kocykiem i zostawić do całkowitego wystudzenia.Smacznego .

Komentarze

Popularne posty