Grecka Zupa Cytrynowa


 Witajcie , dziś podzielę się ulubioną zupą mojej Nikolki.Kiedy prowadziłam starego bloga pierwszy raz obie jej próbowałyśmy i dziewczyna była nią zachwycona .Minęło sporo lat ,a Nikola nie raz  mi przypominała abym zrobiła te zupę,  bo chętnie by ją zjadła ,niestety kartka z przepisem przepadła ( wiele przepisów niestety mam na kartkach )...co jest bardzo nieprofesjonalne ha ha ... Jednak ostatnio oglądałam program kulinarny  i tam była pokazana "nasza zupka " ...postanowiłam ją znów odtworzyć i zaprosić Nikolę do siebie na obiad .Zaproszenie zostało przyjęte z wielką ochotą , zupa zjedzona została w mig ,prawie z wylizaniem talerza ha ha ...Polecam ,zupa prosta ,smaczna, z odrobiną smaku z cytryny ( zero kwaśności ) bardzo delikatna.

Składniki:
::::::::::::::::::::
1 udko z kurczaka
1 marchewka
Kawałek selera
1 mała pietruszka
1 cebula
1 cytryna
2 żółtka
1 mały jogurt naturalny/śmietanka kremówka
Sól
Pieprz
Ugotowany ryż
Natka pietruszki 
::::::::::::::::::::::::::::::::
Udko z kurczaka zalewamy 1.5 litra wody ,dodać sól do smaku i gotować .Warzywa obieramy ,kroimy w plastry .Cebulę opalamy na suchej patelni.Warzywa i cebulę dodać do udka i gotować.
Gdy mięso będzie miękkie ,wyjmujemy wraz z warzywami  ,obieramy udko z mięsa  i kroimy drobno.
Mięso dodajemy do zupy razem z sokiem z cytryny .Żółtka wraz z jogurtem naturalnym / śmietanką kremówką  mieszamy w kubeczku i hartujemy wlewając do nich odrobinę gorącej zupy ,wymieszać i wlać całość do zupy .
!!!Zupy nie doprowadzamy do wrzenia!!!! ,odstawiamy.Podajemy z ugotowanym ryżem i posiekaną natką pietruszki oraz z plasterkiem cytryny .Smacznego.

Komentarze

Popularne posty